Saturday 26 April 2014

sesat somewhere in Ringmer

Assalamualaikum

Saya nak cerita sekarang dalam bas. Nak balik Brighton city centre. Ni baru jumpa bas nak balik.

Sebenarnya safra dengan Rachel sesat. Hahahaha. 

Tadi kitaorang takut sangat. Sebab tak pernah lagi sesat jauh macam ni ke Broyle Ln. Paling kelakar sekali driver bus yang tadi kami naik bas masa datang, dia juga driver bus yang sama masa balik ni. So dia tahu kami berdua sesat and dia ketawakan. 

Maluuuuuuuuuuuu -___-"

Saya tunduk je bawah tengok kasut hahahaha. Lepastu dia tanya nak pergi mana dia boleh hantarkan. Saya dengan muka tebal tak malu cakap nak balik brighton. Sebab tak tau bas apa nak balik or train apa nak naik. Dah jauh sangat ni sesat. 2jam dari city centre haha. Patutlah since awal tadi jalan semua cantik je kiri kanan scenery and so greenish. Ada windmill and sheep. Ada horses. Ada bukit bukit. Ada cliff. Ada castle. Sungai. Ada pekan kecik ala ala pekan cowboy. And town ni macam zaman dulu. Banyak bricks and bangunan lama. Sejuk. Tapi cantikkkkk sangat. 

Saya pun pung pang pung pang mengadu dekat driver bus kami sesat and takut. Lepastu bagitau tunggu bas dah lama and sejuk sangat atas bukit ni. Driver ni pulak boleh ketawakan lagi. Safra tengok muka dia macam pelik, kenapa la uncle ni geli hati pulak gelak gelak. Sabar jelah. Dia cakap kenapa tak bagitau tadi yang saya sesat and tanya la dia jalan. Ni diammm je. 

Ala uncle ni banyak pula cakap. Saya dah sesat ni. Mestilah malu nak tanya. Betul la bak kata pepatah, malu bertanya sesat jalan. 

Dah la turun bas tadi menggigil sejuk haha. Sebab ringmer ni atas bukit. So padan muka kami dua orang. Pandai pandai naik bas tak tengok map. Kan dah sesat



Apa pun. Sesat kali ni worth sebab dapat cuci mata tengok scenery cantik cantik.