Monday 24 March 2014

"berserah"

Lately ni.

Hati cepat sangat tersentuh. 
Kalau buat apa apa mesti cepat je ter-nangis. 
Kenapa entah. 
Nak kata rindu family, hari hari rindu. 
Setiap masa rindu.
Nak kata rindu Malaysia, setiap waktu rindu. 
Tapi dulu tak ada pun macam ni sampai nak nangis. 
Sekarang je. 
Buat apa sikit nak nangis. 
Lepastu nangis sampai sedu teruk teruk. 
Malas nak message siapa siapa.
Sebab mesti banjir depan phone.
Malas nak skype dengan siapa siapa.
Mesti akan banjir depan laptop.
Kenapa ni, kenapa sensitif sangat sekarang. 
Allah, tolong lah. 
Ketepikan rasa mudah tersentuh.
Tak nak la nangis depan phone. 
Tak nak la nangis message orang di Malaysia. 
Tak nak la nangis teruk teruk.
Tak nak nangis lagi dah.
Tolong lah air mata.
Jangan keluar lagi. 
Tolong lah hati. 
Jadi keras sikit. 

Safra. Kenapa awak tak macho lagi dah?
Dulu tak ada pun nak nangis.
Sekarang ni kenapa cepat je nangis...

Saya juga baru tau MH370 dah disahkan terhempas. 
Apa lagi perasaan yang patut saya rasa?

Al Fatihah untuk semua penumpang MH370 terutama Abg Fariq. Allah lebih menyayangimu. Doa kami sentiasa mengiringimu terutama dari mama, papa, aunty, uncle dan seluruh rakyat Malaysia.

"Bismillahi tawakkaltu alallah, Wala haula wala quwwata illa billahil aliyil azim."
Dengan nama Allah aku menyerah diri kepadaNya, dan tidak ada daya dan kekuatan melainkan dengan pertolonganNya. 

Aku menyerah diri, bantulah aku dengan pertolonganMu, ya Allah. 

P/s: Sorry sangat dekat semua orang yang message tanya khabar dan saya tak reply. Tak mampu nak reply kalau air mata keluar banyak banyak. Doakan saya sihat balik dan kuat balik.