Friday 9 January 2015

nineteenth


Bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah, ya Allah. 
Happy 19th Birthday to me. 

masih lagi panjang umur si Katrina Nur Safra. terima kasih Allah, untuk nafas yang masih dipinjamkan. kalau baca balik entri yang dulu dulu masa umur 17, saya tengah sibuk nak belajar kereta heehe. tapi birthday yang ke 19 ni safra sibuk dengan benda lain. persiapan yang penting untuk masa depan. semoga lancar semuanya, dimudahkan Allah walau sesukar manapun. insyaAllah.

masuk tahun ni dah tahun kedua sambut birthday dekat luarnegara dan jatuh pada musim winter. saya pula jenis ambik tak kisah je kalau hal berkaitan birthday, sejak belajar di negara orang heehe. last year birthday tak ada celebration besar besaran sebab saya exam, habis pukul 4pm. tapi ibu dan ayah angkat saya dekat UK sini tetap sanggup juga belikan hadiah dan buat cake coklat untuk anak mereka hihi. for they said 

"the 18th birthday shall be the greatest birthday ever in everyone's lives," 

and for that, saya juga turut berterima kasih kerana mereka lah manusia yang buat my 18th birthday as one of the memorable event in my life. tanpa mummy dan daddy, hari lahir saya yang ke 18 tak ada makna apa apa. sebab Mama dan Papa dengan adik adik jauh di Malaysia, saya pula di perantauan.

tahun ini, saya ambil tak kisah juga birthday yang ke 19. saya tak ada apa apa perasaan, sebab busy dengan belajar dan kepala lebih pikirkan hal yang mungkin lebih penting. tapi safra bersyukur sebab dikelilingi oleh orang orang yang sangat baik, yang menghargai saya dengan ikhlas dan menyayangi saya selalu. alhamdulillah ya Allah, untuk kasih sayang ini :)

maka dengan itu, sekali lagi saya rasa tersentuh dan terharu bila masih ada orang yang berniat untuk happykan saya dengan birthday surprise walaupun ulangtahun kelahiran yang ke 19 bukanlah suatu event yang besar dalam hidup seseorang. kata orang birthday yang ke 18 adalah kunci menjadi seorang yang dewasa, jadi wajarlah disambut dengan besar besaran manakala birthday yang ke 21 pula adalah kunci kebebasan kepada setiap keputusan dalam hidup, di mana segala decisions bergantung kepada diri sendiri dan tidak ada orang lain lagi yang boleh atur hidup kita lagi. tapi yeke? hihi. 

Alhamdulillah, i am really thankful for the love and everything that you've given me, Allah. 

untuk si penyeri hidup,

terima kasih untuk segala kenangan dan kesenangan. semoga Allah sentiasa melindungi dan merahmati walau di mana juga kita berada. terima kasih untuk keyakinan dan ketetapan hati kepada Allah yang satu. Alhamdulillah.