Monday 15 December 2014

sick. home-sick

dulu dulu saya betah bertahan. saya kuat untuk hang on and hold on. 
tapi sekarang. kalau teringat atau rindu sikit, saya cepat je syahdu. cepat je tersentuh. bezanya setiap kali saya didatangi rasa homesick, saya akan nangis saja untuk melepaskan rasa rindu atau saya berlagak hebat, tahan air mata dan biarkan bertakung di kelopak mata tanpa mengharapkan airmata untuk menitis. oh puitisnya awak safra. 
safra yang dulu bukan yang sekarang cewah 

(lagu "Aku yang dulu bukanlah yang sekarang" starts playing in the background)

persoalannya, mungkinkah faktor hormonal telah memberi impak terhadap kebolehan saya untuk mengawal emosi? wah ayat. 

jadi, mari berikan judgement anda. apakah reaksi yang sepatutnya saya pamerkan selepas membaca situasi di bawah. 

"hi papa phone kakak rosak. kalau tak contact papa few days tu jangan risau. kak kena bergantung 24/7 dekat charger. kalau kak cabut, phone terus hitam. kakak sihat dekat manchester ni. duduk rumah maklong :) nanti next week kak pergi betulkan phone. then i'll ring you and mama up. take care, kakak nak tidur ni ❤️"

Ok. take care. night and love you.

ayat papa sebenarnya tersangat singkat. tersangat pendek.
cuma cakap "take care" and "love you" tapi kenapa mesti saya rasa terlalu tersentuh? terlalu syahdu. 
ahh i need you, my man. 

p/s: cukupkah ini menunjukkan bahawa saya sedang menanggung perasaan rindu yang hebat terhadap kedua ibubapa saya? 

اَللَّهُمَّ اغْفِرَلِيْ وَلِوَالِدَىَّ وَٰرْحَمْهُمَا كَمَارَبَّيَانِيْ صَغِيْرًا

"Ya Allah, ampunilah dosaku dan dosa kedua ibubapaku; dan sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangiku sewaktu aku masih kecil."