Friday 1 August 2014

blackout

dekat luar tengah hujan lebat, selebat lebat lebat lebatnya. beserta kilat petir dan guruh. sedang asyik (cewah) membelek gambar gambar lama dalam laptop,
tiba tiba

blackout. 

satu rumah gelap tak ada elektrik. masing masing pula dalam bilik sendiri. sorang sorang. saya hantar message dekat aya "adoii short la"

dia reply cakap datang la bilik sebelah. eh belum tidur pula makcik ni. tapi saya tak reply pun, terus keluar pergi ketuk pintu bilik papa dengan torchlight. nasib papa pun tengah sedar, kalau tak jenuh nak tunggu sampai ada current. sebab dulu pernah pukul 3am kami semua takut keluar bilik. papa outstation. kepanasan sekejap waktu tu. 

pa macam mana nak buat ni? 
"jom pergi tengok switchbox"

saya dengan papa dua beranak pi dekat hall. bila main switch dah hidup. alarm triggered. eh kenapa boleh triggered pa? takutnya. pa kata takde apa ni biasa la takde current bila hidup alarm jadi unarmed. saya pulak cakap "oooooo" 

then pa suruh tidur. ok semua masuk bilik sendiri balik. lepastu baru je 2minit. baru je duduk atas katil. baru je plan nak tidur, 

blackout lagi sekali.

saya hantar message dekat aya lagi "eh 2 kali dah ni dia cut" sambil typing dok dengar suara papa lagi sekali. tengah betulkan main switch la tu. lepastu again, alarm triggered lagi. 

saya terus angkat selimut bantal lari bilik aya hahahaha. punya penakutnya alahai safra. malam ni tidur dengan maria hehe. saya penakut bila kilat guruh and petir. kalau gelap je tak apa masih boleh tahan sebab saya tak takut gelap sangat tapi bila petir and kilat and guruh and hujan lebat. minta maaf. saya kena angkat kaki lari duduk rapat dengan orang haha 

selamat malam semua. oyasuminasai