Friday 18 July 2014

MH17 :(

Ya Allah,
tabahkanlah hatiku,
dan berikanlah aku kekuatan.
tiada daya aku untuk melalui semua ini tanpa pertolonganMu ya Allah :(

jika inilah aturanMu kepada kami rakyat Malaysia,
kau berikanlah kami kekuatan dan ketabahan untuk meredhakan segala yang terjadi.
aku tiada daya ya Allah, 
semua manusia tiada daya,
melainkan dengan pertolonganMu.

2 planes crashed in a year, in just 4 months.
Tuhan, berat sungguh ujianMu terhadap Malaysia pada tahun 2014
aku sangat tak kuat ya Allah. 
aku lemah. 
tersangat lemah.
semua orang juga ya Allah :(

tidak akan engkau turunkan dugaan dan ujian terhadap umat makhlukMu melainkan kami mampu menggalasnya.
maka dengan itu ya Allah,
kepada mereka manusia yang tidak mampu menerima ujianMu kali ini termasuk aku,
kau lembutkanlah hati kami supaya dapat menerima hakikat aturanMu :(

hinalah aku jika tidak mampu menerima qada' dan qadarMu
kerana ajal dan maut di tanganMu
kebergantunganku hanyalah kepadaMu Tuhan sekalian alam
aku tidak mampu lagi bergantung kepada sesiapa melainkan engkau yang Mutlak

Ittaqullah,
Aku berserah dan bertawakal kepadaMu ya Allah

*******
Al- fatihah.